Alla inlägg den 24 november 2013

Av Skurre Aronsson - 24 november 2013 17:55

Jag bor i Göteborg och sysslar mycket med webbdesign.

Det svåraste med webbdesign tycker jag är att få inspiration. Det gäller att ta sig tid att låta sig inspireras genom att surfa runt på nätet och se hur andra har designat sina sidor.


Här är några exempel på sidor som jag tycker har lyckats med sin design.


Att bygga bra webbdesign handlar om mycket mer än det som man ser med ögat. För att en webbdesign verkligen ska fungera så måste den vara väl genomtänkt och strukturerad. De viktigaste sidorna på en webbplats måste vara enkla att hitta och viktig information måste framhävas på ett tydligt sätt.


Jag kommer med denna blogg ge tips om hur man gör saker i Adobe Illustrator och Adobe Photoshop. Jag kommer också gå igenom lite schyssta CSS-tips och HTML5 saker. Det kommer även länkas en hel del till intressanta sidor i ämnet webbdesign.


Stay tuned! ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Webbdesign och webbutveckling är roligt! Denna bloggen kommer innehålla bra tips och trix om du också är intresserad av att designa hemsidor och bloggar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blandade prylar

Partners


Ovido - Quiz & Flashcards